Mrkva - zelenina, ktorú môžete jesť na slano i sladko

Zabudol som hesloRegistrácia

Varenie v Teleráne

Bez servítky

Retro TV varenie

Mrkva - zelenina, ktorú môžete jesť na slano i sladko

Kto by ju nemal rád? Veď obsahuje betakarotén, ktorý sa v organizme zmení vitamín A. Nesmieme zabudnúť ani na vitamín B, C, D a E. Je zdrojom magnézia, vápnika aj železa. Okrem toho obsahuje aj vlákninu a je plná antioxidantov. Má málo cukrov a minimum tukov, takže je vhodný na dennú konzumáciu aj pre ľudí, ktorí si držia líniu. Pravidelnou konzumáciou pomáhame svojmu mozgu. Ak budete mrkvu pravidelne pridávať do svojho jedla, skvalitnia sa vaše kognitívne schopnosti, zlepší sa pamäť.

Treba spomenúť, že bioflavonoidy a alfakarotény v mrkve sú údajne svojimi účinkami pripisované znižovaniu rizika vzniku rakoviny, najmä rakoviny plúc. Ochrana jedného z dôležitých orgánov, pečeni, nám stojí zato, aby sme svoj stravovací plán prehodnotili a zaradili sme mrkvu do jedálnička. Mrkva ju totiž detoxikuje tým, že zabezpečuje odstránenie zlej žlče z tela. Ak takéto problémy nemáme, mrkva zabraňuje hromadeniu tuku v pečeni, čim napomáha lepšiemu tráveniu a zabraňuje priberaniu a obezite.

V Teleráne sme pripravovali pár jedál, kde hlavný prím mala mrkva.

Zdroj: Teleráno, zg, wikipedia.sk
FacebookTwitterPinterestPošli priateľovi



Prihlasovanie je dočastne nedostupné.