Ako bojovať proti jarnej únave?

Zabudol som hesloRegistrácia

Tipy a triky

Ako bojovať proti jarnej únave?

S príchodom jari sa dni predlžujú, mení sa počasie, posúva sa čas a nastáva skutočná výzva pre náš pre organizmus, aby sa s týmito zmenami vysporiadal. Väčšina z nás trpí vyčerpanosťou, ktorá je známa aj ako jarná únava. Našťastie jar prináša so sebou slnko, ktoré je prvou pomocou proti jarnej únave. Nemenej dôležitá je správna životospráva, ktorá pomôže naštartovať oslabený organizmus po zime.

Ako teda obohatiť svoj jedálniček, aby sme sa cítili lepšie ? 

Vymeňte umelé  vitamíny za „čerstvé“

V obchodoch už nájdte jarnú cibuľku, reďkovku, šaláty, petržlenovú vňať… Proste zeleninu, či ovocie, ktoré sú bohaté na vitamín C. Dajte im prednosť pred tabletkovými náhradami a vyprážanými jedlami.

Vyskúšajte jarný detox napríklad s cviklou, alebo si pripravte  raw jedlá aspoň 2 x za týždeň. A uvidíte, že jarná únava to nakoniec u vás vzdá. Platí, že čím menej tepelnej úpravy, tým viac vitamínov si jedlo zachová. Tak prečo neskúsiť malý surový experiment!

Ovocie a zelenina bohaté na  C  :
citróny, čierne ríbezle, zelená paprika, petržlenová vňať, reďkovka, kiwi, kapusta, chren, jahody, pomaranče 

Odporúčame na jar zaradiť do svojho jedálnička aj obyčajnú citronádu, nápoj plný vitamínu C, ktorý funguje ako prírodný energizer.

Zelená pre mlieko

Ak ho môžete konzumovať, je to len dobre. V mlieku a výrobkoch z neho nájdete dostatok vápnika, fosforu, horčíka, draslíka, sodíka a stopových prvkov, železa, zinku a medi. Práve ony pomôžu vášmu organizmu spustiť procesy, ktoré ho osviežia aj počas prvých jarných dní.

Béčko je áčko medzi vitamínmi

Hovorí sa mu aj zlatý vitamín. Obsahuje ho ovocie, zelenina, orechy, obilniny ale aj mäso a ryby. Pri jeho konzumácii pocítite naozaj prílev energie.

Orechy a obilniny bohaté na vitamín B:

pšeničné klíčky, otruby, celozrnnú múku, lieskové orechy, ovsené vločky  

Ryby a mäso bohaté na vitamín B:
tuniak, sardinky, makrely, slede, hydina, teľacina, hovädzina ,vnútornosti

Ovocie a zelenina bohaté na vitamín B:

pažítka, špenát, hrášok, rajčiny, zelené fazuľky, petržlenová vňať, pažítka, kapusta, červená repa, pórik, chren, avokádo, banány, maliny, jahody

Skúste zatočiť s jarnou únavou obyčajnou vodou

Voda najstarší nápoj na svete, ktorý do vášho tela donesie blahodárný príval energie.  Denne by sme mali vypiť dva až tri litre. Žiadne sladené nápoje! Práve cukor v nich vás viac vyčerpá. Čistá voda riedi krv a pri vyšších teplotách jej potrebujeme opäť viac. Voda reguluje krvný tlak, odplavuje škodlivé látky z tela a detoxikuje.

Správna kombinácia ovocia a zeleniny vás naštartuje (I. časť)

Cvikla obyčajná zelenina plná vitamínov

Špargľa - kráľovná zeleniny

Zdroj: redakcia, foto: shuttestock.com
FacebookTwitterPinterestPošli priateľovi

Prihlásenie



Zabudol som hesloRegistrácia